Hala napraw Zajezdni Tramwajowej w Bytomiu – wzmocnienie podłoża gruntowego wzdłuż kanału serwisowego.

0

Przedmiotem realizacji były prace związane z remontem istniejącego kanału serwisowego.
Kanał o długości 37mb i szerokości w świetle szyny 110cm został poddany modernizacji, żeby umożliwić naprawy nowoczesnych tramwajów o tonażu 40-50t.

Posadzka wzdłuż kanału to trasa po której poruszają się specjalistyczne podnośniki hydrauliczne. W miejscach oparcia kół podnośników występują duże siły skupione oddziałowujące na posadzkę, a ta, przekazuje obciążenia dalej na podłoże gruntowe. W stanie istniejącym podłoże wykazywało niejednorodną budowę, dając zróżnicowany odpór posadzce. To zaś doprowadziło do nierównomiernych osiadań posadzki, skutkującymi licznymi spękaniami.

Żeby ograniczyć dalszą degradację istniejącej posadzki, a także umożliwić zwiększenie obciążeń na posadzkę, wykonaliśmy wzmocnienie podłoża gruntowego z zastosowaniem kolumn iniekcyjnych „jet grouting” o średnicy ø50cm. Kolumny zwieńczone zostały oczepem żelbetowym, który również wykonaliśmy dla Inwestora.

Zapraszam na relację:

Nie ma róży bez kolców i nie ma realizacji bez projektu!

I wiercimy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content